Bir asrı aşan yolculuk, Bursa’dan başlayacak ve yolculuğun sonunda efsane
bir marka oluşacak.
Ve o marka dünyanın dört bir yanında içecek sektörümüzün gururu
olarak şişe şişe tüketilecek…
Böyle bir marka doğal olarak ‘Türk Markaları’ kitabındaki yerini alacak…
Bize de o marka törenini izleyerek bu sütunlara aktarmak kalacak… Bundan
daha öte bir keyif olabilir mi…
Marka hikayesi 1912 yılına dayanan Uludağ İçecek'in 4 ayrı
kategoride, 13 alt marka, 22 değişik ürün ve 78 farklı ambalaja sahip ürün
gamına bu yıl 4 farklı çeşidin daha ekleneceği açıklandı, Almira’daki
katıldığımız bu önemli toplantı öncesinde.
Uludağ İçecek Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erbak, 100 yılı aşkın süredir
aynı kaynakta şişelenen Uludağ Doğal Maden Suyu, meyve aromalı Uludağ Frutti,
meyve sulu maden suyu Uludağ Frutti Extra, hafif içimli doğal maden suyu Uludağ
Premium, Uludağ Gazoz, Uludağ Limonata, Mandalinata ve Narata ürünlerini sayarken
ister istemez bu kentin bir bireyi olarak kendimizi bu şirketin sahibi gibi
gururlanıyoruz…
Erbak, geçtiğimiz yıl 305 milyon TL ciroya ulaştıklarını ve bunun 45 milyon
TL'sini ihracattan edindiklerini belirtti. Uludağ İçecek'in, 5 kıtada
40 ülkeye ihracat yaptığını ifade eden Erbak, bu ülkeler arasında
Almanya, Fransa, İsviçre, Belçika, Hollanda, İngiltere, İskoçya, İrlanda,
İsveç, Irak, Ukrayna, Singapur, Suudi Arabistan, İsrail, Filistin, BAE, ABD,
Cezayir, Kamerun, Angola, Avustralya ve Yeni Zelanda’nın da bulunduğunu
hatırlattı.
Programın bir başka katılımcısı 3. kuşaktan Uludağ İçecek Satıştan Sorumlu
Genel Müdür Yarımcısı Ömer Kızıl ise, bu yıl 4 yeni ürün daha piyasaya
sunacaklarının bilgisini verdi. Türk Markaları kitabının kapağında 'Her
ülke markaları kadar zengindir' sloganının yer aldığını da dile
getiren Ömer Kızıl, “Buradan da anlaşılıyor ki, katma değerli şirketlerimiz
olursa, o şirketlerimiz sayesinde Türkiye'nin gayri safi milli hasılası çok iyi
yerlere gelir. Uludağ olarak bunu yapmak için gayretle çalışıyoruz” şeklinde
konuştu.
Satışlarının yüzde 61'ini Uludağ Fruitti meyveli maden suyu ve limonata
kategorilerinin oluşturduğuna dikkati çeken Uludağ İçecek Genel Müdürü Mete Öz
de, “Bu iki üründe de Türkiye'de pazar lideriyiz. Gazoz ise cironun
yüzde 24'ünü oluşturuyor ve pazarda ikinci sırada yer alıyoruz. Bu gazozda
düşüş olduğunu değil, büyümemizi çok hızlı artırdığımızı gösteriyor”
açıklamasını yaptı. Erbak, büyüklerinden aldığı bir nasihati hatırlattı
konuşmasının sohbet bölümünde: “Evlatlarınıza içirmeyeceğiniz ürünü
satmayın.”
Mehmet ÇETİNKAYA
medya@sirinmedya.com.tr